بایگانی ماهیانه: دی ۱۳۹۴

پژوهشگران دریافتند که مغز چگونه بدن را بیدار می کند

بوی خوش قهوه، عطر نان داغ و حلیم خوشمزه ای که برای صبحانه آماده شدهاند، می توانند اثر بسیار خوبی در بیدار کردن شما داشته باشند اما حالا، دانشمندان اعلام کرده اند که به توضیحات علمی و دقیقی در مورد نحوه بیدار شدن بدن از طریق مغز دست یافته اند.
پژوهش های تازه ای که توسط محققین دانشگاه برن انجام شده از کشف «مکانیزمی خبر می دهد که در بیدار شدن از خواب و بیهوشی مغزی» موثر است.
دانشمندان باور دارند که یافته هایشان می تواند مسیر را برای تدوین «استراتژی های تازه برای درمان دارویی اختلالات خواب و هوشیاری از زندگی نباتی» هموار کند
پروفسور آنتوین آدامانتیدیس و تیم تحت سرپرستی اش با توجه به همه گیری اختلالات خواب در اقصی نقاط دنیا دست به این تحقیقات زده اند و باید بگوییم که از نتایج احتمالی این پژوهش ها به شگفت آمده اند.
تیم تحت سرپرستی پروفسور آدامانتیدیس با همراهی جمع دیگری از دانشمندان موفق به کشف مدار جدیدی در مغز موش ها شدند که فعالسازی اش می تواند منجر به بیداری بی درنگ و آنی شود، در حالی که عدم فعالیت آن به عمیق تر شدن خواب می انجامد.
آنها بعد از تحریک کردن این مدار که میان نواحی هیپوتالاموس و تالاموس مغز قرار گرفته متوجه شدند که می توانند خواب سبک را از بین ببرند.
این گروه برای انجام پژوهش های خود از تکنیکی تحت عنوان اپتوژنتیک بهره گرفتند که بارها و بارها در تحقیقات عصبی مورد استفاده قرار گرفته و دریافتند که می توانند برای رفع اختلالات خواب از این مدار بهره بگیرند.
پروفسور آدامانتیدیس در این باره گفت: در حال حاضر شیوه های درمانی مورد استفاده برای بازیابی افراد از زندگی نباتی یا هوشیاری اندک بسیار محدود هستند و از همین رو میتوان این کشف را هیجان انگیز خواند.
او و هررا باور دارند که تلاش هایشان می تواند در نهایت به کشف های قابل توجهی بیانجامد و روش های درمانی دقیق تر و موثرتری به واسطه آنها ارائه گردد. علاوه بر این، تیم تحت سرپرستی این دانشمندان ممکن است عاقبت به روشی برای خارج کردن بیماران از وضعیت هوشیاری پایین بیانجامد.
با این حال، وی یادآور می شود که هنوز باید کارهای بیشتری انجام شود و با وجود آنکه گام های خوبی در این حوزه برداشته شده، رسیدن به استرارتژی های درمانی موثر بر اساس نتایج این تحقیقات همچنان مستلزم گذر زمان است.

منبع : دیجیاتو

کارآفرینان جهان در کدام شهرها سرمایه‌گذاری می‌کنند؟


بنگلور

کارآفرینی رشدی انفجاری را تجربه می‌کند به ویژه در شهرهای هندوستان مانند بنگلور، بمبئی، پونا و دهلی‌نو. بازار این کشور بسیار بزرگ است و تعداد مهندسانی که هر سال از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند، حیرت‌آور است. به صورت سنتی، عرصه استارت-آپ‌ها در بنگلورِ هند پر است از بازیگرانی که در مهندسی و توسعه فناوری خبره‌اند و به همین دلیل است که بنیان‌گذاران استات-آپ‌ها، اغلب به دنبال تجار مناسب و طراحان مناسب می‌گردند. مالیات ثبت شرکت‌ها در این شهر ۳۰درصد ‌به اضافه مقادیری اندک است، هیچ مشوقی برای راه‌اندازی استارت-آپ‌ها وجود ندارد و ثبت یک شرکت تجاری هم ممکن است ماه‌ها طول بکشد اما هزینه این کار آن قدر بالا نیست که بازدارنده باشد.  در این شهر در هر هفته دست‌کم ۱۰رویداد مرتبط با استارت-آپ برگزار می‌شود که بسیاری از آنها هم توسط خود شرکت‌ها پا گرفته‌اند.

سیدنی
کارآفرین بودن در سیدنی ارج و قرب بسیار دارد اما مردم عمدتا هنوز هم استخدام شدن در شرکت‌ها را به دلیل اینکه سبک زندگی راحت‌تری قلمدادش می‌کنند، ترجیح می‌دهند در این شهر شاهد استارت-آپ‌های بسیاری هستیم که فقط روی بازارهای محلی تمرکز کرده‌اند اما افزون بر این تغییری هم در ذایقه آنها قابل ردیابی است که به جهانی‌تر شدن بازارهای آنها می‌انجامد. اکوسیستم اقتصادی و تجاری این شهر درحال رشد و بلوغ سریع است و چندتایی رویداد مرتبط با استارت-آپ‌ها هم با میزبانی و همکاری شرکت‌ها در این شهر وجود دارد.

دولت استرالیا در واقع چندان اهمیتی هم برای معافیت‌ها و مشوق‌های مالیاتی قائل نیست. تخفیف ۴۵درصدی برای پروژه‌هایی که شامل تحقیق و توسعه می‌شوند، وجود دارد و افزون بر این هر سرمایه‌گذاری بالاتر از ۱۴۵۰۰دلار امریکا مشمول کسر مالیات خواهد بود، هر چند تا امروز سرمایه‌گذاری‌های زیادی نبوده‌اند که مشمول این کسری مالیاتی بشوند. علاوه بر این مشوق‌های جدیدی هم اضافه شده‌اند: کارمندان باید مالیات‌های جدیدی بپردازند.

تونس
تونس هنوز اکوسیستم بسیار جوانی است که فاینانس، سرمایه‌گذاری و مشاوره چندان در آن پا نگرفته است. بهار عربی نقطه عطفی بود برای تغییر در رویکرد در میان مردم این کشور نسبت به کارآفرینی: تمرکز به سمت کارآفرینی شهری حرکت کرد. اینجا در تونس، استارت-آپ‌ها عمدتا دست‌اندرکار استفاده و خلق فناوری‌هایی برای تحرکات اجتماعی و دخیل کردن جامعه در مباحثات سیاسی و اقدام برای یک خیر مشترک هستند.

برای تقویت و حمایت از این نوع کارآفرین‌ها، دولت تونس اقدامات و استراتژی‌هایی را برای شتاب بخشیدن و آموزش به افراد تدارک دیده است. یکی از این استراتژی‌ها، برنامه‌یی است که هدف آن دریافت بازخورد از بازیگران محلی و ذی‌نفعان پروژه‌هاست تا بهترین راه برای توسعه آنها در فهرست اقدام قرار بگیرد.

پیشروترین استارت-آپ تونسی، «تونیژیا-لایو» است، پورتال خبری انگلیسی زبانی که هدف از ایجادش مخابره تصاویر و اخبار دست اول از بهار عربی بوده است.

لندن
در سه ماه ابتدای سال ۲۰۱۵ سرمایه‌گذاران رقم بی‌سابقه ۴۵۹میلیون پوندی را به بازار دیجیتال لندن پمپاژ کردند که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته افزایشی ۶۶ درصدی را نشان می‌داد. شرکت SEIS بانک تجارت بریتانیا، کاهش معافیت‌هایی که با سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه اعمال می‌شوند و وام‌های دولتی برای راه‌اندازی استارت-آپ‌ها همگی در کنار هم قرار گرفته‌اند تا تصویری روشن از آینده استارت-آپ‌ها در انگلستان به جا بگذارند. تکنولوژی امروز به مثابه جریان حیات‌بخشی تلقی می‌شود که قرار است به اقتصاد نیمه جان بریتانیا جان بدهد.

تخمین زده می‌شود که سرمایه‌گذاران اصلی در بخش فناوری در بریتانیا روی هم رفته سالانه رقمی حدود ۲۰میلیارد پوند درآمد داشته باشند و تنها در سال ۲۰۱۴ این بازیگران ۳۴۲میلیون پوند سرمایه‌گذاری کردند.

قاهره
موج عظیم فارغ‌التحصیلان جوان، آموزش دیده و روشنفکر مصری اکنون پا به عرصه راه‌اندازی استارت-آپ‌ها گذاشته‌اند. با وجود چالش‌های فراوان، کارآفرینان مصری توانسته‌اند راه‌های جدید بیایند: آنها درحال به کار پدید آوردن کمپین‌های پر جمعتی هستند که کارشان را به پیش خواهد برد. عمده این کمپین‌ها، اپلیکیشن‌هایی هستند که روی موبایل‌ها نصب می‌شوند. قاهره افزون بر این، مهد تعدادی از بهترین استعدادهای مهندسی در منطقه مناست و این مطمئنا نشانه‌یی است از کیفیت دانشگاه‌های این کشور.

صوفیه
هر چند هنوز به درستی مشخص نیست اما گفته می‌شود که صوفیه یکی از پایین‌ترین نرخ‌های مالیات بر درآمد (حدود ۱۰درصد) و همزمان یکی از سریع‌ترین سرعت‌های اینترنت را در جهان دارد.

کمپانی‌های بسیار بزرگ و موفقی هم هستند که از این منطقه بیرون آمده‌اند برای مثال VRay. صوفیه علاوه بر این به هاب منطقه هم تبدیل شده و کارآفرینان بزرگ را به خود جلب می‌کند. کارآفرینان هم این مورد را به بازار کشور ترجیح می‌دهند به این علت که می‌توانند به صندوق‌های سرمایه‌گذاری اروپایی دسترسی داشته باشند.

مدیریت بد چگونه یاهو را به نابودی کشاند

قرار نبود این اتفاق رخ دهد، اما ناتوانی یکی دیگر از مدیران یاهو برای مدیریت ریسک موجود، سرنوشت بدی را در انتظار این شرکت گذاشته است. و بار دیگر این مدیریت بد افراد زیادی را ازجمله سرمایه‌گذاران، کارمندان و حتی مشتریان تحت‌تاثیر قرار داده است.

دردسرهای یاهو هنگام ورود میر

وقتی میر وارد یاهو شد، این شرکت به شدت دچار دردسر شده بود. رشد شرکت متوقف شده بود و بازار آن تحت‌الشعاع فعالیت‌های گوگل و فیس‌بوک قرار گرفته بود. همچنین با توجه به اینکه مردم دیگر به سایت‌های جمع‌آوری کننده خبر نیاز ندارند و برای جست‌وجوی بیشتر به گوگل مراجعه می‌کنند، به‌روز بودن و درآمد حاصل از تبلیغات زیر سوال رفته بود. کاربران فعال اینترنتی به رسانه‌های اجتماعی موبایلی روی آورده بودند و یاهو وارد این فضای رقابتی نشده بود. به عبارت دیگر، زمانی که میر روی کار آمد، یاهو به یک تغییر جهت اساسی و استراتژی کاملا جدید نیاز داشت. اما متاسفانه او چنین چیزی را ارائه نکرد. میر در عوض، یکسری اقدامات تاکتیکی بی‌معنی را معرفی کرد که تغییر طرح صفحه اصلی یاهو، لغو سیاست دورکاری و نیز مجموعه ادغام‌های بی‌دلیل از جمله آنها بود. سر هم‌بندی تاکتیک‌های یک فرمول موفقیت تاریخ مصرف گذشته این حقیقت را نادیده گرفت که یاهو در واقع در مسیر بدون تناسبی قرار گرفته و به یک تغییر اساسی و سریع نیاز دارد.
عرضه عمومی علی‌بابا روزنه امید برای یاهو ایجاد کرد. تصمیمی که مدت‌ها پیش قرار بود برای سرمایه‌گذاری در این شرکت چینی عملی شود، ناگهان فضای افزایش ارزش‌گذاری گسترده‌‌ای برای یاهو ایجاد کرد. این یک فرصت حرفه‌ای بود تا کسب‌وکار یاهو را خیلی سریع به چیزی جدید، متفاوت و متناسب نسبت به استراتژی قدیمی آن تبدیل کند. اما متاسفانه ماریسا میر از این فرصت به‌عنوان پرده‌ای برای پنهان کردن مشکلات قبلی استفاده کرد. وقتی میر از شرکت مشاوره مک‌کینزی برای تغییر ساختار و تعطیلی برخی واحدهای خود کمک گرفت، مشخص شد که در واقع می‌خواسته صرفا یک تعدیل نیروی گسترده داشته باشد. بعد از ۳ سال از آن ماجرا و یک مرحله تعدیل نیروی دیگر، اکنون مشخص شده که میر هیچ ایده‌ بهتری برای ارزش‌آفرینی در یاهو نداشته و فقط یک تعدیل نیروی گسترده دیگر اجرا کرده تا تمرکز شرکت بر فعالیت‌های اصلی را افزایش دهد. تعدیل نیروهای بیشتر، بعد از سه سال کاهش فروش روش مناسبی برای رشد و افزایش ارزش ذی‌نفعان نیست. تحلیلگران می‌گویند کسب‌وکار هسته‌ای یاهو این روزها کاملا بی‌ارزش شده است. ارزش آن اکنون کمتر از سهام باقیمانده از سرمایه‌گذاری در علی‌بابا است. و این موضوع غیرطبیعی نیست، چون یاهو در تبلیغات هم عملکرد چندان موثری نداشته است. هیچ‌کس گوگل، فیس‌بوک و دیگر پیشتازان اینترنتی دنیا را برای تبلیغ کردن رها نمی‌کند تا به سراغ یاهو بیاید.

می‌توانست این‌طور نباشد
مشکلات یاهو کاملا ملموس و قابل حل بود. اما میر، به‌عنوان مدیرعامل تصمیم گرفت همان مسیر قبلی را ادامه دهد و نتوانست پیشرفت‌های قابل توجهی در سایت و ابزار جست‌وجوی یاهو به وجود آورد. ادامه ریسک همیشگی یاهو مبنی بر عدم تناسب با شرایط موجود و به‌روز نبودن، رشد این شرکت را فصل به فصل کاهش داد. حال همین ریسک (یعنی ریسکی که به واسطه عدم مطابقت با تغییر نیازهای بازار) در حال زمین زدن یاهو است. سرمایه‌گذاران دیگر علاقه ندارند منتظر تغییر بمانند. آنها خواستار بازدهی سرمایه‌گذاری خود در علی‌بابا هستند و دیگر اهمیتی به مدیرعامل، کارمندان یا مشتریان یاهو نمی‌دهند. بسیاری از آنها از میر ناامید شده‌اند و خواهان یک استراتژی خروج از این وضعیت هستند.

میراثی که میر به جای گذاشته درس‌های مدیریتی مهمی به ما می‌دهد:
• آوردن یک مدیر ارشد از گوگل (یا هر شرکت تکنولوژی بزرگ دیگر) لزوما به معنا آن نیست که موفقیت خود به خود ظهور می‌کند. مثل انتقال رون جانسون از اپل به JCP، میر نشان داد حتی مدیران حوزه تکنولوژی نیز ممکن است در درک رویدادهای بازار و مهارت‌های سازگاری با یک سازمان ناتوان باشند.
• پایبند بودن به یک فرمول موفقیت تاریخی، به جای سختکوشی برای ایجاد یک استراتژی جدید و سازگار کردن آن با تحولات، برای هر مدیر تازه واردی کار آسانی است. وسوسه متمرکز شدن بر تاکتیک‌ها و امید به اینکه استراتژی خود به خود پیش می‌رود، کار چندان فوق‌العاده‌ای نیست.
• نیروی جوان برای یاهو کارآمد نبود. خانم میر جوان بود و با کاربران جوان اینترنت آشنایی داشت. اما در نهایت، نتوانست مهارت‌های لازم مدیریتی را برای نجات یاهو به‌کار گیرد. جوان و پرتوان بودن لزوما جایگزین مناسبی برای تفکر خلاقانه و دانش مدیریت یک سازمان نیست.
• هیات‌مدیره‌ها گاهی بیش از حد به مدیران زمان می‌دهند. ظرف چند ماه مشخص شد که میر استراتژی خاصی برای نجات یاهو ندارد. با این حال، هیات‌مدیره این شرکت اقدامی برای جایگزین کردن مدیرعامل انجام نداد.
• مدیران اغلب غرور بی‌جا دارند. میر بلافاصله پس از دانشگاه خیلی سریع به پیشرفت شغلی رسید و همین موضوع به غرور بی‌جا و اعتماد به نفس بیش از حد منجر شد. در این شرایط، ملزم کردن کارمندان به موافقت محض و جلب حمایت آنها کار آسانی است. همه اینها می‌تواند یک رهبر کسب‌وکار را به جای تفکر خلاقانه و تصمیم‌گیری کارآمد به غرور بی‌جا بکشاند.
به هر حال، یاهو می‌توانست سرنوشت متفاوتی داشته باشد، اما مجموعه مدیرانی را استخدام کرد که نتوانستند این شرکت را به سوی رقابت‌پذیری هدایت کنند. کارمندان، عرضه‌کنندگان، مشتریان و سرمایه‌گذاران یاهو قربانی تلاش برای حفظ شرایط موجود شدند و میر جدید‌ترین و شاید آخرین مدیرعاملی است که یاهو را به سوی شکست پیش برده است.

منبع : دنیای اقتصاد

ویدیوی مدیریتی : پازل انگیزه

این ویدیوی مدیریتی که ۱۸ دقیقه و ۲۵ ثانیه می باشد، مربوط به یکی از سمینارهای آموزشی آقای دنیل پینک است، اگر چه تحصیلات رسمی دنیل پینک در حوزه‌ی حقوق است اما سال ۲۰۱۱ نشریه کسب و کار هاروارد، نام او را در فهرست پنجاه متفکر مدیریت جهان اعلام کرد. دنیل پینک سالهاست برای نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال می‌نویسد. او زمانی برای الگور (معاون کلینتون) و سایر فعالان سیاسی متنهای سخنرانی می‌نوشت اما از سال ۱۹۹۸ عملاً زندگی را به نام خودش و برای خودش آغاز کرد. از او پنج کتاب منتشر شده که به ۳۴ زبان ترجمه شده‌اند و مجموعاً دو میلیون نسخه فروش رفته‌اند وجود دارد.
این ویدیو ۱۸ دقیقه ای که تنها ۶۹ مگابایت حجم دارد را می توانید به آسانی از لینک انتهای همین صفحه دانلود کنید و یا از همینجا آن را تماشا کنید. اصلاً نگران زبان فیلم نباشید، زیرنویس فارسی بر روی آن قرار داده شده است. پس از مشاهده این ۱۸ دقیقه ویدیوی مدیریتی درباره انگیزه، آن چه روانشناسان بزرگ از ایجاد انگیزه در کارکنان را به شما نگفته اند، خواهید آموخت !

مشاهده فیلم ( این فیلم به صورت مستقیم از یوتیوب بازخوانی می شود، شاید به دلیل های مخابراتی نتونید اون رو ببینید، پس مطمئن بشید که اون داستانه روشن هست؟ همون داستانه که باید روشن باشه تا فیس بوک رو چک کنید دیگه ! )

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی صنعت

۱۰ روش عالی برای یافتن دوستان جدید

اکثرِ ما بیش از ۱۰۰ نفر(همه‌ی دوستان فیس‌بوکی و لینکداین‌ و سایر گروه‌های مجازی) را می‌شناسیم، ولی چند تا از آنها را می‌توانیم دوستان خوب‌مان بنامیم؟
پس، سوایِ بامحبت بودن(که خیلی خوب جواب می‌دهد)، ما آدم بزرگ‌ها چطور با هم دوست می‌شویم؟ گفتنِ “با من دوست می‌شی؟” دیگر مثل وقتی که بچه بودیم جواب نمی‌دهد، این طور نیست؟
در این نوشتار ۱۰ روش دیگر دوست‌یابی به شما معرفی می‌شود:

۱. با آدم‌هابجوشید:
می‌دانم ممکن است در آغاز این کار عجیب یا معذب‌کننده به‌نظر برسد به‌خصوص اگر به سبک “با غریبه‌ها حرف نزن“ بار آمده باشید(برخلاف من که مادرم می‌توانست با هرکسی سر صحبت را باز کند و به گفت‌وگو بپردازد، حتی اگر آنها زبان مادرم را بلد نبودند! ). جوشیدن با کسانی که تمایل دارید با آنها دوست شوید، و شکستن حریم امن عزلت‌تان ارزش تلاش‌کردن را دارد. دعوت کردن آدم‌ها به یک رویداد می‌تواند روش بی‌نظیری برای شناخت بهترِ آنها باشد. اگر این کار گام بسیار بزرگی به نظر می‌رسد، پس برای شروع اول سر صحبت را باز کنید و بعد با آنها گرم بگیرید.

۲. گرم بگیرید:
بسیار خوب، پس شما کسی را که دوست دارید دیده‌اید و حالا مایل هستید او را بیش‌تر بشناسید. چه باید کرد؟ از طریق ایمیل‌زدن به او، فرستادن درخواست دوستی در فیس‌بوک یا لینکت‌این، یا تلفن‌زدن، با او گرم بگیرید و این بار، از او بخواهید شما را در انجام کاری همراهی کند. بیش از یک گزینه هم پیشنهاد بدهید، مثلا نوشیدن، رفتن به یک رویداد یا قهوه خوردن.

۳. جوری با آدم‌ها رفتار کنید که انگار از قبل با هم دوست بوده‌اید:
از صحبت‌کردن یا تعامل با آدم‌ها لذت ببرید، به آنها علاقمند شوید و واقعا به آن‌چه می‌گویند گوش دهید. در تعاملات‌تان عجله نکنید. کاری کنید آدم‌ها بفهمند برای‌شان وقت کافی می‌گذارید. وقتی این کار را بکنید امواج مثبتی می‌فرستید که شما را واقعا در نظر دیگران دوست‌داشتنی جلوه می‌دهد. یک نکته برای صاحبان کسب‌و‌کار: این کار در مورد مشتریان هم جواب می‌دهد- طوری با آنها رفتار کنید که انگار از قبل مشتری‌تان بوده‌اند و آن‌وقت ببینید چه اتفاقی می‌افتد.

۴. به آدم‌ها سلام کنید، به‌جای آن‌که منتظر شوید آنها به شما سلام کنند:
به آدم‌ها محل بگذارید. شاید بهترینِ دوست یکدیگر نشوید، ولی بعدا که بخواهید سر بحث و گفت‌وگو را باز کنید اگر از قبل آشنایی داده‌باشید و ثابت کرده باشید خون‌گرم هستید و آمادگی دوست شدن را دارید، کار راحت‌تری در پیش خواهید داشت.

۵. از غیبت کردن بپرهیزید:
یک گفتاورد ترکیه‌ای معروف هست که می‌گوید اگر “کسی پیش شما غیبت کرد، از شما هم پیش دیگران غیبت خواهد کرد! “ پس مراقب دوستی با آدم‌های اهل غیبت باشید. اگر در کسی که با او دیدار می‌کنید متوجه چنین خصلتی شدید- احتمالا او دوست ایده آلی برای‌تان نخواهد شد- مراقب باشید که چه چیزهایی را با او در میان می‌گذارید.

۶. خودتان باشید:
وقتی خودمان باشیم(و دست از رفتاری که فکر می‌کنیم درست است برداریم) نور منحصربه‌فرد خود را به زندگی دیگران خواهیم تاباند، که به نوبه‌ی خود باعث می‌شود آنها از این که خودشان باشند با ما احساس راحتی کنند. فکر نمی‌کنم کسی دل‌اش بخواهد با یک آدم قلابی دوست شود.

۷. با دوستان دوست‌تان دوست شوید:
یک روش سریع برای یافتن دوستان جدید، دوست شدن با دوستان دوست‌تان است. این آدم‌ها را در دورهمی‌ها یا میهمانی‌های دوست‌تان به‌راحتی می‌توانید بشناسید، یا اگر می‌دانید کسی که می‌خواهید با او آشنا شوید چه کسی است، دوست‌تان را به چیزی دعوت کنید، یا خودتان میزبان میهمانی یا دورهمی بشوید، و از دوست‌تان بخواهید دوست‌اش را همراه بیاورد. اگر به شدت خواهان دوست‌یابی هستید، حتی اگر خبر ندارید با چه کسی روبه رو خواهید شد، به میهمانی‌ها و رویدادها بروید. این یک فرصت برای دیدار با اشخاص جدید است.

۸. یک کلاس سرگرم‌کننده بردارید یا به یک تیم ورزشی بپیوندید:
فرصت‌های یادگیری بسیاری برای بزرگ‌سالان هست. مثلا آشپزی، جواهرسازی یا کلاس یوگا را امتحان کنید یا به یک تیم ورزشی بپیوندید- تیم فارغ التحصیلان دانشگاه، یک رقابت محلی، یا درست کردن یک تیم اجتماعی که ترکیبی از همکاران‌تان، دوستان تان و دوستان همکاران‌تان باشد.

۹. به فارغ‌التحصیلان، دانشجویان قدیمی یا دیگر گروه‌های شبکه‌ای بپیوندید:
هنوز، گروه‌ها و موسسه‌های متعددی هستند که در طول سال میزبان رویدادهای مختلفی هستند و شما می‌توانید به آنها بپیوندید. من خودم عضو دو گروه هستم- شبکه‌ی آدلاید(از سال ۲۰۰۰) و اس.ای.اس.اس.آی و ازطریق هر دوی آنها چند دوست بی‌نظیر پیدا کرده‌ام.

۱۰. تنها مسافرت کنید:
دنیا را بشد و با آدم‌های هم‌فکر ارتباط برقرار کنید. من در یک تورِ ۱۰ روزه‌ی داخل اروپا در دهه‌ی دوم زندگی‌ام به تنهایی سفر کردم، و در عرض یک ساعت، ۵ دوست پیدا کردم که برای همسفری عالی بودند. و، جالب آن‌که، دو تا از آنها الان با هم ازدواج کرده‌اند.

منبع : آلامتو