بایگانی ماهیانه: فوریه 2018

سکوت هواپیمایی آسمان/ تیم ملی حوادث

اعتقاد دارم اگر صبح بیدار شدید باید خدا رو شکر کنید که شانس زندگی رو دارید و ایمان داشته باشید که شانسی شانسی زنده ایم. ( نمی گم تو زندگی خبریه ها اما قاعدتا بین زنده بودن و مرده بودن خب زنده بودن بهتره دیگه )
حالا اگر شانسی زنده بودید لطفن هرجا می رید مواظب باشید یهو زیرپاتون خالی نشه، یهو ماشین از روتون رد نشه، یهو از پل عابرپیاده یکی سقوط نکنه روی سرتون، از آسمون هواپیما روی شما فرود نیاد، از پشت دوستتون صدا نکنه از جلو برید تو لوله و خلاصه از این داستان ها.

امروز هواپیمای تهران به یاسوج سقوط کرد و شخصن هیچ چیزی نمی تونم به خانواده اش بگم به غیر ببخشید ( حالا علت اش و معنی اش و غیره بماند )

خوبه که بدونید شرکت هواپیمایی آسمان الان که نزدیک به ۷ ساعت از سقوط هواپیماش گذشته حتی یک اشاره کوچیک روی سایت اش نکرده و همچنان در حال فروش بلیط هواپیما هست

تصویر سایت هواپیمایی آسمان

دیگه داریم توی ساخت حوادث کولاک عمل می کنیم. کلن به علت اش کاری ندارم چون بالاخره حتمن یه علتی داره دیگه اما امسال بلای آسمانی کم داشتیم که اونم حادث شد.
امسال بلای آسمانی داشتیم، زمینی داشتیم، ساختمانی داشتیم دریایی داشتیم خلاصه تیم ملی ایجاد حوادث رو کامل در اختیار داریم.
جالب اینه که بعضی ها هم نشستن و آماده ایجاد کمپ و طراحی انواع تسلیت با طرح های مختلف مربوط به نوع حادثه هستن و در یک چشم به هم زدن طرح و کامل و در فضای مجازی به اشتراک می زارن. انگار کل کل طراحی و تسلیت و جمله های سوزناک گفتن هست.
به نظر من این چیزها قشنگه اما سازنده نیست. سازندگی استعفای مدیر مربوطه است، سازندگی استفاده از ابزار حرفه ای هست. سازندگی یعنی بلند داد بزنی چرا پلاسکو ریخت و دیگه عین اون تکرار نشه. چرا کرمانشاه اوضاعش بحرانی شد و دیگه تکرار نشه.
چرا یه کشتی به کشیه ما می خوره و سالم میرسه بندر اما برای ما می مونه وسط دریا و نابود وفنا می شه؟
اینکه کوه دنا وسط خط پروازی این هواپیما چیکار می کرد و از کجا اومد و چریان اش چی بود و چیکار باید کرد که دیگه نشه؟
به جای ساختن توضیحات جدید ما نیاز به ساختن ابزار و افراد جدید داریم که بتونن اجرایی رفتار کنند و عملیاتی فکر کنن

به نظرم آرامشی که صداقت نشر اخبار میده و تنبیه خاطیان میده ، بیشتر از هر تسلیتی به درد خانواده های بیچاره این حوادث می خوره !

تسلیت

صندلی برنامه هفت صندلی وکالت شخصی نیست

رشیدپور در برنامه تلویزیونی “هفت”

برنامه هفت برنامه ایست قدیمی که در خصوص فیلم های روز ایران صحبت می کنه، نقد میکنه تحلیل می کنه و خلاصه آن چیزی که مربوط به فیلم هست رو از مغز کارگردان و فیلمبردار و نورپرداز و غیره حدس می زنه و می کشه بیرون و با آوردن نقادان این رشته فیلم ها رو به نقطه بحث می رسونه
اما این برنامه هرچقدر مخاطب داشت، این مخاطبین در دوران سی و ششمین جشنواره فجر ( سال ۱۳۹۶ ) به صورت کاملن محسوس افزایش پیدا کرد و درست در این زمان آقای رشیدپور که خودشون هم از مجریان با سابقه صدا و سیما هستن به عنوان مجری این برنامه و در این دوران انتخاب شدن.
هر چند انتخاب خود ایشان که انتخابی بین استاد مهران مدیری و ایشون بود باعث شد که به داغ شدن و مطرح شدن این برنامه بیانجامه اما همه چیز مانند خود برنامه حالا خورشید ایشون دست به دست داد تا این برنامه به سر زبان ها بیفته و ایشون هم به عنوان مجری انتخاب بشه و در نهایت برنامه هفت پا به روش و طریق جدیدی از اجرای خودش برسه
اما بعید می دونم با سبک اجرایی که از آقای رشیدپور می بینم این برنامه بتونه ادامه پر باری داشته باشه مگر اینکه ایشون روش خودش رو از همین الان عوض کنه یا عوض کرده باشه.
دیشب یعنی ۲۰ بهمن ماه ۱۳۹۶ یکی از مهمان های برنامه مردمی “هفت” استاد بی نظیر و بدون تکرار بازیگری ایران، جناب آقای داریوش ارجمند بود، استادی که شاید با دیدن ایشون نا خودآگاه از صندلی بلند بشید و خاضعانه از ایشون ستایش کنید.
استاد ارجمند به هر دلیلی که می تونه نظر خود ایشون باشه نحوه نقد نقادان برنامه هفت رو مردود اعلام کرد. به هر دلیلی/ استاد ارجمند به عنوان یک پیشکسوت و انسان با تجربه این رشته هنری، نظر خود را در خصوص نحوه نقد فیلم ها و ستاره دادن نقادان برنامه هفت مطرح کردند و طبعن حق دفاعی برای نقادان این برنامه ایجاد شد.
مجری برنامه هفت یا همان آقای رشیدپور مانند اکثر اجراهای خود با خنده های خود که نمایش دندان ها درست شده و سفید شده ایشان هم می باشد با نحوه نشستن مدلینگ خودشون استاد ارجمند را تا جایی از سخنانشان همراهی کردند و گاهی نیز به نقادان حق می دادند. اما در بخش های پایانی صحبت های آقای ارجمند، استاد ارجمند در ستایش از اجرای خوب آقای رشیدپور به عنوان مجری که می تواند بحث های برنامه را توسعه دهند سخنانی گفتند.
به وضوح میشد دید که آقای رشیدپور پس از چند دقیقه که به خود و به بینندگان زمان دادند تا از تعاریف استاد ارجمند بگذرد، ناگهان به یکی از مدافعان استاد ارجمند تبدیل شدند و چنان به عنوان سپر در جلوی ایشان قرار گرفتند که به هیچ کسی اجازه دادن منفی در مقابل نظرات ایشان یا طنازی در خصوص صحبت های ایشان را نمی دادند و گویی تمام مقدسات عالم را به یک طرف برده و تنها چیزی که در الگوی ذهنی ایشون مقدس و قدیسه شده بود نام آقای ارجمند بود.
در ادامه برنامه که نقادان برنامه حضور داشتند و در بخش قبلی به آنها و تفکرات آنها و نحوه قضاوت آنها حمله شده بود. نقادان شروع به دفاع از خود کردند که صد در صد حق مسلم و طبیعی آن ها بود.
اما آقای رشیدپور نازنین که تجربه اجراهای فراوانی را داشت گویی تمام اصول را فراموش کرده بود و برای جلوگیری از دفاع نقادان بارها در میان صحبت های آنها می پرید و می گفت: حالا چرا عصبانی هستید؟
نقادان هم کوتاه می آمدند اما آقای رشیدپور چند بار تاکید کردند که آقای ارجمند، دارای کسوت و پیشینه هستند و نباید مقابل نظر ایشان ایستاد و به خاطر کسوت ایشان لطفن چیزی به آقای ارجمند نگویید.
بجث من همین نقطه است.
هدف این برنامه هفت چیست ؟ انتقاد، تحلیل، بررسی و … برای بهتر شدن زوایا
حالا یکی سن اش بالاست و نظری داده و دیگران هم دارن بدون هر گونه توهینی به ایشون از خودشون دفاع می کنن و این اصلن بی احترامی نیست و این دقیقن یه معنی تعامل هست. این همون چیزی هست که باید بهش رسید. حالا اگر ما هنوز درگیر زنجیر سن و سال هستیم آیا نباید پیشرفت کنیم؟ نباید تحلیل کنیم؟ نباید نقد درست کنیم؟
بنده اصلن نه به روش نقد برنامه کاری دارم و به نقد استاد بزرگم آقای ارجمند، من دقیقن به نحوه اجرای آقای رشیدپور نقد دارم و توقع دارم که ایشون کل برنامه رو در عین بیطرفی اجرا کنند.
آقای رشیدپور حتی در انتهای برنامه به نقادان گفتند که من استادارجمند رو دوست دارم و لطفن به ایشون هیچ توهینی نکنید و بنده وکالتا از سمت ایشون اینجا و در این صندلی نشستم.
آقای رشیدپور! اون صندلی برای وکالت شما نیست. اون صندلی برای برنامه هفت صدای و سیمای جمهوری اسلامی ایران هست و جای مهربانی های اخلاقی و ادبی و نمایش توکل شما نیست. اون صندلی برای بهتر شدن سینمای ایران در اونجا قرار داده و شما حق نداریم که به کسانی که برای دفاع از خودشون صحبت می کنند بگید که لطفن در خصوص آقای ارجمند هیچ حرفی نزنید و ادامه ندید.
شما فقط مجری هستید حتی مجری کارشناس این برنامه نیستید و حتی وکیل و موکل هم نیستید.
لطفن از قدرتهای چند روزه ای که به شما ها می دن استفاده شخصی نکنید.

طاووس پریشان از سوار شدن به هواپیما منع شد

خطوط هوایی یونایتد آمریکا از سوار کردن یک طاووس که گفته شده پریشان‌خاطر و به لحاظ روانی به صاحبش وابسته است جلوگیری کرده است.
مالک این طاووس حتی پیشنهاد خرید بلیط جداگانه برای او کرده بود.
با وجود این، یونایتد ایرلاین که نمایندگانش در فرودگاه نیوآرک نیوجرسی با این طاووس روبرو شدند، می‌گوید سوار کردن این پرنده با مقررات این شرکت هوایی در ارتباط با وزن و سایز حیواناتی که می‌توانند همراه صاحبانشان به داخل کابین مسافران بروند مغایرت داشته است.
یونایتد ایرلاین همچنین می‌گوید به صاحب این پرنده قبل از آن که به فرودگاه بیاید درباره محدودیت‌های پروازی توضیح داده بوده است.
عکس‌های منتشر شده از این طاووس که بروی چرخ‌دستی داخل فرودگاه نشسته در شبکه‌های اجتماعی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
صاحب این طاووس که یک هنرمند نیویورکی است و با اسم مستعار زندگی می‌کند قصد داشته از فردوگاه نیوآرک در حوالی نیویورک به لس‌آنجلس در غرب آمریکا سفر کند؛ سفری که با هواپیما حدود ۶ ساعت طول می‌کشد.
آن طور که گزارش شده بعد از ۶ ساعت مذاکره میان مالک این طاووس و ماموران فرودگاه، او از سفر هوایی خود منصرف شده و گفته از طریق زمین به کالیفرنیا می‌رود؛ سفری که احتمالا چند روزی طول خواهد کشید.
نام این طاووس دکستر است و نام مالک او که با اسم هنری فعالیت می‌کند ونتیکو گزارش شده است. او گفته در حال مستند کردن داستان زندگی خودش در شبکه‌های اجتماعی است.
ونتیکو سال گذشته به نشریات گفته بود امکان ندارد روزی با دکستر از خانه خارج شود و از سوی مردم با واکنش روبرو نشود.
این هنرمند آمریکایی گفته دکستر را ابتدا برای استفاده در یک پروژه تجمسی خریداری کرده اما بعد از آن که متوجه شده زوج دکستر در اسارت جان داده و او در یک گاراژ سربسته نگه داری می‌شود برای نجاتش دست به کار شده است.
ونتیکو می‌گوید ابتدا دکستر را به یک مزرعه‌دار سپرده اما بعد از این که مطلع شده این طاووس در آنجا هم خوشحال نیست، آن را به آپارتمان خود در نیویورک آورده است.
دکستر هم اکنون در پروژه‌های هنری-عکاسی ونتیکو حضور می‌یابد و به نظر خوشحال است اما ونتیکو می‌گوید از بیم پریشان شدن دوباره دکستر، از وسائط نقلیه عمومی مانند مترو یا اتوبوس استفاده نمی‌کند.
خطوط هوایی آمریکا معمولا به حیواناتی که نقش آرامش‌گر دارند و صاحبان آنها با مشکلات روحی روانی دست و پنجه نرم می‌کنند اجازه ورود به کابین هواپیما را می‌دهند اما در سال‌های اخیر گوناگونی این نوع حیوانات در مواردی خطوط هوایی را با مشکل روبرو کرده و در رسانه‌ها خبرساز شده است.

“یونایتد ایرلاینز گفته به لحاظ سایز و وزن نتوانسته به دکستر اجازه ورود به کابین دهد”

در سال ۲۰۱۴ خطوط هوایی یواس ایرویز جلوی زنی را که خوکش، هابی، را می‌خواست سوار هواپیما کند گرفت.
اگر دکستر می‌توانست سوار هواپیما شود نامش را به تالار حیواناتی که با آدمیان در کابین هواپیما سفر کرده‌اند اضافه می‌کرد.
در سال ۲۰۱۵ یک مسافر آمریکایی در فرودگاه سیاتل موفق شد بوقلمون خود را در شب کریسمس سوار هواپیما کند.
سال گذشته هم تصاویر مربوط به یک هواپیما که داخل کابین مسافری آن حدود ۸۰ پرنده شکاری دیده می‎شد خبرساز شد.
این هواپیما که گویا به مقصد جده در عربستان سعودی در حرکت بود شاهین‌های شکاری را برای شرکت در یک شکار بزرگ جابجا می‌کرد.

منبع : BBC